Sistemele ERP sunt într-o evoluție continuă. Pentru anul următor am identificat deja câteva tendințe care redefinesc cadrul de utilizare al sistemelor ERP. Dacă nu utilizați încă un sistem ERP, atunci ar trebui să luați în considerare aceste tendințe și să determinați modul în care acestea ar putea să se adreseze nevoilor companiei dumneavoastră.
Chiar dacă la nivel global tendința este să se adopte soluții în cloud, rămân încă companii care doresc să implementeze soluții ERP on-premise sau sunt nehotărâte în privința alegerii cloud vs. on premise.
Constructorii se evidențiază în rândul celorlalte companii printr-o complexitate sporită a proceselor, precum și printr-o segmentare a activității prin lucrul simultan pe mai multe șantiere, și prin utilizarea mai multor centre de profit.
Conform unui studiu realizat de Oracle, pentru care au fost chestionați mai mult de 400 de lideri din domeniul IT, peste 76% dintre respondenți au declarat că au planificat, dacă nu au început deja, trecerea de la ERP on-premise la ERP în cloud.
Tranzit, revista afacerii de transport și logistică, a publicat recent un articol despre povestea Frisbo și viitorul logisticii care se află.. în cloud.
Să începem cu o scurtă prezentare a conceputului. Fie că vă dați seama sau nu, cunoașteți deja tehnologia, pentru că o folosim în fiecare zi în activitatea noastră zilnică, cum ar fi ori de câte ori ne conectăm la aplicațiile de mobil. API-ul facilitează sincronizarea aplicațiilor în timp real, cazul cel mai comun fiind atunci când ne conectăm la un site utilizând conturile deja existente de Gmail sau Facebook. Ce se întâmpla în “spate” este posibil datorită tehnologiei API, care extrage informația din conturile respective și o folosește pentru a ne conecta la site-ul pe care dorim să intrăm.
La finalul anului trecut, am avut plăcerea și onoarea de a participa la Forumul “Criza forței de muncă. Impactul asupra marilor proiecte de infrastructură” organizat de Intact Media Group și moderat de Alessandra Stoicescu.
Introducerea noului mecanism pentru colectarea TVA, cunoscut sub numele de Split TVA, a fost inclusă în OG nr. 23/2017, document care stabilește că, de la 1 ianuarie 2018, firmele înregistrate în scopuri de TVA vor fi obligate să-și deschidă un nou cont, dedicat TVA. Deși s-au vehiculat mai multe forme ale Split TVA, în forma sa finală publicată în Monitorul Oficial, documentul stabilește că mecanismul plății defalcate a TVA este obligatoriu doar pentru firmele în insolvență și cele care înregistrează datorii la plata TVA, celelalte companii putând opta pentru plata defalcată a TVA-ului în mod benevol, urmând să beneficieze de o reducere a impozitului de 5% din impozitul pe profit sau, după caz, din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, pe întreaga perioadă în care mențin sistemul.
Livrează marfă cât, când și unde trebuie sau Cum să faci profit din stocuri mai mici
În comerț, datorită fluxului tot mai mare și mai complex de bunuri generat de e-commerce și cu timp de execuție (de la comandă și până la livrare) tot mai scurt, costurile logistice ale depozitelor riscă să crească. Pe întreg lanțul de aprovizionare, depozitul se confruntă cu cele mai mari provocări la nivel de cost. De ce? Pentru că numărul de comenzi este tot mai mare, metodele de livrare au devenit și ele mai complexe, iar în depozit se gestionează în același timp comenzi de tip B2B și B2C, fiecare cu specificul său. Acest lucru necesită o mare flexibilitate, făcând mai dificilă planificarea lucrărilor din cauza comenzilor, care trebuie ambalate și expediate de preferat în aceeași, ceea ce înseamnă că este foarte greu, dacă nu chiar imposibil să se facă o planificare în avans.
Am început săptămana plini de energie și voie bună și am pregătit un articol special în care încercăm să vă prezentăm pe scurt cele mai proaspete informații despre activitatea noastră din ultima perioadă.