În comerț, datorită fluxului tot mai mare și mai complex de bunuri generat de e-commerce și cu timp de execuție (de la comandă și până la livrare) tot mai scurt, costurile logistice ale depozitelor riscă să crească. Pe întreg lanțul de aprovizionare, depozitul se confruntă cu cele mai mari provocări la nivel de cost. De ce? Pentru că numărul de comenzi este tot mai mare, metodele de livrare au devenit și ele mai complexe, iar în depozit se gestionează în același timp comenzi de tip B2B și B2C, fiecare cu specificul său. Acest lucru necesită o mare flexibilitate, făcând mai dificilă planificarea lucrărilor din cauza comenzilor, care trebuie ambalate și expediate de preferat în aceeași, ceea ce înseamnă că este foarte greu, dacă nu chiar imposibil să se facă o planificare în avans.
Livrează marfă cât, când și unde trebuie sau Cum să faci profit din stocuri mai mici
Autor:
Alina Răfoi
Încă de acum 15 ani cei mai mari “guru” ai internetului preziceau o revoluție a retailului, pe care noi o trăim astăzi. Retailul este acum mai viu și mai dinamic decât a fost vreodată. Marii influențatori au fost urbanizarea și utilizarea internetului, mai ales cel mobil, în toate activitățile de zi cu zi. Aceștia au schimbat complet comportamentul consumatorilor, iar retailerii care vor să țină pasul cu nevoile și așteptările acestora trebuie să evolueze și ei.