Cel mai deschis blog despre afaceri și tehnologie

Acesta este locul unde împărtășim experiența, inovațiile și gândurile noastre cu comunitatea

Gestiunea stocurilor și noile cerințe ale distribuției omnichannel

Date: 21-07-2016
Author: Alina Răfoi

 

Optimizarea și gestiunea stocurilor este o abilitate importantă pentru orice companie care vinde produse fizice, în special pentru companiile de distribuție, iar echilibrul este destul de dificil de menținut. 

[citește mai mult...]

Mediclim crește cu SocrateERP pentru distribuție

Date: 05-07-2016
Author: Alina Răfoi

 

Mediclim este o companie românească care activează în domeniul importului și distribuției de aparatură și reactivi pentru laborator. Compania a pornit ca o mică afacere de familie, iar în timp a avut o creștere spectaculoasă, dar și procesele interne au devenit mai complexe, ceea ce a dus la apariția nevoii de implementare a unei soluții ERP.

[citește mai mult...]

5 indicatori de performanță importanți pentru industria de distribuție

Date: 19-05-2016
Author: Alina Răfoi

 

Indiferent de industrie, indicatorii sunt instrumente de măsurare a performanței și sunt singurul mijloc de a ști dacă performanța unui proces se ameliorează sau se degradează și dacă este necesară o intervenție asupra sa.


Indicatorii de performanță (KPI) sunt de mai multe tipuri: indicatori strategici (cota de piață, profit, cifră de afaceri, satisfacția clienților), indicatori manageriali (disponibilitatea resurselor, costuri, buget), indicatori operaționali (performanțe individuale, performanțe pe procese, produse, specificații, eficiență).

[citește mai mult...]

[eBook gratuit] Idei inteligente pentru companiile de distribuție

Date: 11-05-2016
Author: Alina Răfoi

 

Piața de distribuție a evoluat rapid, iar companiile și-au dat deja seama că au nevoie de idei inteligente pentru a rezolva problemele care apar în activitatea de zi cu zi. Am creat acest eBook gratuit în care am prezentat soluțiile noastre la cele mai frecvente provocări întâlnite în activitatea de distribuție. 

 

[citește mai mult...]

Ce înseamnă o afacere de distribuție de succes?

Date: 20-04-2016
Author: Alina Răfoi

 

V-ați întrebat vreodată ce înseamnă o afacere de succes? Ca orice afacere, un business de distribuție de succes începe cu un plan de business câștigător, cu muncă multă și oameni implicați, astfel încât business-ul să crească în mod „organic”. Creșterea „organică” presupune timp și suficientă atenție astfel încât afacerea să crească în mod natural.

 

Dar cum vă puteți da seama dacă afacerea dumneavoastră de distribuție se îndreaptă în direcția bună? Cum vă puteți asigura că știți în orice moment ce se întâmpla cu banii dumneavoastră? Care sunt semnele care arată că aveți nevoie de sisteme informatice pentru un control riguros și care să vă permită creșterea afacerii? După 22 de ani de experiență și mii de discuții cu oameni de business, am alcătuit o listă cu unele dintre cele mai comune semne care vă arată că afacerea dumneavoastră de distribuție are nevoie de un sistem integrat de gestiune.

[citește mai mult...]

Handlopex folosește soluția completă pentru distribuție multichannel

Date: 14-04-2016
Author: Alina Răfoi

SocrateCloud ERP și SocrateBI susțin Handlopex România în dezvoltarea unei rețele de distribuție multichannel de anvelope și jante. În primul său an de funcționare, Handlopex România a generat o cifră de afaceri de 1,5 milioane de Euro și s-a poziționat ca și furnizor de încredere pe piața românească.

[citește mai mult...]

Cross-docking, logistică mai rapidă și mai ieftină pentru distribuție

Date: 11-04-2016
Author: Alina Răfoi

Cross-docking-ul este o tehnică logistică ce elimină sau scad activitățile de depozitare și picking în cadrul unui depozit, păstrând doar funcțiile de primire și de livrare. Ideea este să se transfere livrarile direct din trailerele care vin în cele care pleacă fără a fi necesară depozitarea, având o durată scurtă de staționare. În cazul ideal, pe platforma de cross-docking livrarile petrec în mod normal de la câteva minute la 24-36 de ore. În principiu, platformele de cross-docking sunt niște spații de transfer, unde camioanele ajung cu bunuri care trebuie sortate, consolidate cu alte bunuri care vin cu alte transporturi, iar apoi încărcate pentru livrare.

[citește mai mult...]

Importanța flexibilității în managementul logistic

Date: 24-03-2016
Author: Alina Răfoi

Așa cum menționam anterior, la sfârșitul anului trecut am avut oportunitatea de a avea câteva întâlniri cu manageri de logistică, pentru a reconfirma cele mai importante provocări din domeniul lor de activitate. Concluziile acestor întâlniri au fost formulate atât pe baza interviurilor, cât și a observațiilor personale, iar în topul celor mai importante provocări în managementul logistic s-a situat și lipsa de flexibilitate.

Dacă privim la nivel de industrie, supply chain-ul se schimbă în mod constant şi acesta poate sa afecteze orice firmă. Pentru a se adapta la flexibilitatea unui supply chain companiile trebuie să dezvolte şi să implementeze oficial o strategie de logistică, care să le permită să identifice impactul schimbărilor iminente şi să se adapteze la nivel organizaţional şi funcţional pentru a se asigura că nivelul de servicii aduse clienților nu este redus.

[citește mai mult...]

3 trenduri care transformă logistica

Date: 20-01-2016
Author: Alina Răfoi

Logistica reprezintă un domeniu de activitate care a cunoscut o puternică evoluţie. Ce provoacă această transformare? Schimbările fluxurilor tehnologice, creșterea producției sau evoluția fulminantă a e-commerce-ului au dus toate la același rezultat: transformarea logisticii.

[citește mai mult...]

Supply chain-ul a intrat în era schimbării

Date: 15-01-2016
Author: Alina Răfoi

Felul în care se face comerțul în ziua de astăzi s-a schimbat radical. Lumea actuală este într-o continuă mișcare și transformare, iar bunurile cele mai de preț sunt timpul și informația. Comercianții de succes se asigură că oferă toată informația necesară despre produsele lor pe toate canalele de vânzare pe care le au la dispoziție și că produsele ajung în cel mai scurt timp posibil la client. Tocmai de aceea, comercianții au fost nevoiți să se adapteze cerințelor și să găsească noi canale de vânzare, inovația și agilitatea fiind factori esențiali pentru succesul în business.

[citește mai mult...]

Arhivă


mai mult...